Dag 1, 2 en 3 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Molenaar en Neelen - WaarBenJij.nu Dag 1, 2 en 3 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Molenaar en Neelen - WaarBenJij.nu

Dag 1, 2 en 3

Door: Molenaar en Neelen

09 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo allemaal, sorry dat het zo lang heeft geduurd voordat wij ons eerste reisverslag online zetten, maar hier is ie dan.

Donderdag 9 juli
Onze eerste reisdag begon wat laat. De vlucht was pas om 20,30 uur. Een korte eerste reisdag dus. Maar dat vonden we niet heel erg. De afgelopen dagen hadden we nog het een en ander te regelen. Heel fijn dat we de avond voor vertrek nog een ‘reminder kregen’ dat we van de kinderen een geboorteakte moesten regelen. Afijn wij (Ronald, Marie-Cecile en de kinderen) ‘s ochtends om 9.00 uur bij de gemeente op de stoep voor de verklaringen. En natuurlijk is dat ons als ervaren en altijd relaxte reizigers gelukt. Maar goed ook. Je komt tegenwoordig geen paspoortbalie meer voorbij zonder deze geboorteakte.
Het vliegen ging super. Tot Parijs wat opgevouwen gezeten in wat kleiner toestelletje. En wat een verademing om daarna in de Airbus 380 verder te mogen, je weet wel zo’n vliegend vliegdekschip….

Vrijdag 10 juli
Nadat we de ebola-controle op Johannesburg hadden doorstaan, werden we ontvangen door de dame van de autoverhuur, foto’s volgen nog. We kregen een uitgebreide uitleg over de 4x4, hoe we de tent moesten opzetten, etc. Daar begonnen onze eerste onwennige kilometers aan de linkerkant van de weg, en voor het gemak hebben ze in Zuid-Afrika de ruitenwissers en richtingaanwijzers omgedraaid. Toen Nico de eerste keer de weg opdraaide, gingen de ruitenwissers dan ook meteen aan. Ook nam Nico het eerste kruispunt op de Nederlandse manier (rechts), wat tot veel gekrijs op de achterbank leidde. Dit is nog ‘een keertje’ gebeurd. De lodge was wat basic maar voldeed prima. De kids deelde een kamer. De straalkachel en kruik waren ’s nachts wel nodig, want het koelde erg af.

Zaterdag 11 juli
De volgende dag begon vroeg met 4x4 lessen, waar eigenlijk alleen Ronald en Nico aan mee zouden doen, maar toen Dieter( de rijinstructeur) vertelde wat hij van plan was te doen, wilde de rest ook wel mee. Na een uurtje rijden kwamen we aan bij het trainingsparcours, een flinke heuvel met een paar gravelpaden naar boven. De mannen kregen eerst een training remmen op de berg, gevolgd door een paar schuine hellingen en heftige dalingen. Toen terug naar de lodge voor onze eerste echte braai. Ook hebben we een echt kampvuur gemaakt. Super gezellig!! Daarna hebben we heerlijk geslapen in ons zachte bed.